Forum www.bmw3er.pl - NOWY ADRES !!! Strona Główna www.bmw3er.pl - NOWY ADRES !!!
www.bmw3er.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[E30] SWAP M20B20 NA M20B25

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.bmw3er.pl - NOWY ADRES !!! Strona Główna -> Modyfikacje i Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pruszczyk
Aktywność: 1/10



Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOKOSOWO

PostWysłany: Pon 21:41, 10 Gru 2007    Temat postu: [E30] SWAP M20B20 NA M20B25

PISAć CO KTO WIE
co wymieniać itp..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian
Aktywność: 2/10



Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pon 22:19, 10 Gru 2007    Temat postu:

Tak jak pisałem w swoim temacie podstawa to oczywiście silnik, do tego komp, wiązka zostaje bo jest ta sama, przepływka z b25, skrzynia może zostać. Jeśli zmienisz na skrzynie z b25 to dojdzie chyba zmiana wału. Dobrze jest zmienić most na dużą głowę.
Dobrze żeby to był silnik z tych samych lat produkcji bo były "stare" i "nowe" m20 (różnica w gniazdach diagnostycznych, wiązce, zbiorniczku wyrównawczym, położeniu czujników).
Wydech może zostać bo jak pamiętam jest ten sam.
Dobrze jest kupić np. jakieś rozbite E30 z takim motorem i potem sobie wszystko po kolei przekładać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pruszczyk
Aktywność: 1/10



Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOKOSOWO

PostWysłany: Pon 22:37, 10 Gru 2007    Temat postu:

Dobrze żeby to był silnik z tych samych lat produkcji bo były "stare" i "nowe" m20

czy jest różnica w mocy "stare" i "nowe" ja mam 87r.grudzień to stary czy nowy ????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian
Aktywność: 2/10



Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pon 22:46, 10 Gru 2007    Temat postu:

Tak jest drobna różnica stare b20 - 125km, nowe b20 129km. Poznać najłatwiej po zbiorniczku wyrównawczym (stary przy prawym kielichu nowy przy lewym). Ja też mam grudzień 87 i to jest już "nowy" m20

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DJMAQS
Nowy User - Witamy ;)



Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pon 23:02, 10 Gru 2007    Temat postu:

jesli zaleczy ci na tym aby autko przyspieszalo to zastosowalbym most 4,10 napewno krocej pozyje ale roznica jest odczuwalna...silnik jest chyba ciezszy wiec moze dojsc wymiana amorkow tak jak u mnie...z tym ze ja zmienialem z 1,8 na 2,5....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian
Aktywność: 2/10



Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pon 23:05, 10 Gru 2007    Temat postu:

Przy zmianie z b20 na b25 nie trzeba zmieniać amorków bo są te same, a most 4,10 jest w serii w b20.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adrian dnia Pon 23:06, 10 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pruszczyk
Aktywność: 1/10



Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOKOSOWO

PostWysłany: Pon 23:19, 10 Gru 2007    Temat postu:

a m20b25 to ile koni 150 czy 170??????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian
Aktywność: 2/10



Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pon 23:23, 10 Gru 2007    Temat postu:

170 km

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kubenzy
Aktywność: 1/10



Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:08, 13 Gru 2007    Temat postu:

pruszczyk - ja bym Ci polecał zrobić hybrydę z ety - 2.7 litra i M20B25, silnik ma charakterystyke diesla, jesli chodzi o elastyczność...

Sosen z BMW KLUB SZCZECIN:
"Było kilka wersji silnik M20B27 czyli tzw. "ety". Wersja słabsza ma 122KM, była też wersja 125KM oraz najmocniejsza 129KM (tzw. Super-Eta) zrobiona na nowszym Motronic'u 1.3
Ogólnie jest to bardzo fajny silnik, bardzo przyjemnie współpracuje z automatem dzięki swojej dizlowskiej charakterystyce i dzięki temu bardzo oszczędny jak na samochody spod znaku śmigiełka. E30 z takim silnikiem może spalić ok 6l/100km przy emeryckiej jeździe w trasie i jest to sprawdzone także nie wypisuję bzdur ;-)
Ety można modyfikować poprzez zmianę czapki (głowicy), kolektora, przepustnicy, wtrysków i paru innych bzdetów, generalnie fajny silniczek do kombinowania.
W mojej aktualnej E28 posiadam własnie wersję 129KM ze zmienionym kolektorem i przepustnicą od M20B25. Samochód dostał buta przy wyższych obrotach i jest to mocno wyczuwalne, jedank według mnie stracił trochę dołu, jeszcze trzeba wyregulować przepływomierz i pewnie jeszcze się poprawi. "


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kubenzy dnia Pią 17:45, 14 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pruszczyk
Aktywność: 1/10



Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOKOSOWO

PostWysłany: Czw 21:19, 13 Gru 2007    Temat postu:

troszkę kombinacji a tu stary precz a nowym śmigam
myślałem żeby dół z ety - 2.7 litra a głowice z 2.5l lub 20l ale sam niewiem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kubenzy
Aktywność: 1/10



Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:31, 13 Gru 2007    Temat postu:

Na ogół niby najlepszym piekarnikiem jest M30B35, ale to jest archaiczny silnik, mający swoje początki w drugiej połowie lat sześćdziesiątych. Najbardziej polecam Ci kombinacje z etą, lekka ręką można z niej wyciułać 200 KM. Wpadnij na któryś zlot bmw klub szczecin, podobno w niedzielkę coś na Kluczewie robią i popytaj kogoś, może ktoś by sie podjął pomocy, mechaników Ci u nas dostatek.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kubenzy dnia Czw 21:33, 13 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pruszczyk
Aktywność: 1/10



Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOKOSOWO

PostWysłany: Sob 11:38, 29 Gru 2007    Temat postu:

no panowie teraz dół z ety - 2.7 litra eta czy super eta
co wybrać i który jest który?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pruszczyk
Aktywność: 1/10



Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOKOSOWO

PostWysłany: Sob 11:42, 29 Gru 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.bmw3er.pl - NOWY ADRES !!! Strona Główna -> Modyfikacje i Tuning Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin