Forum www.bmw3er.pl - NOWY ADRES !!! Strona Główna www.bmw3er.pl - NOWY ADRES !!!
www.bmw3er.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BMW Sauber

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.bmw3er.pl - NOWY ADRES !!! Strona Główna -> Świat BMW, Historia i Przyszłość
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
no_limit
Aktywność 3/10



Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łomianki

PostWysłany: Wto 16:06, 11 Gru 2007    Temat postu: BMW Sauber

Garść informacji na temat bolidu F1 i Teamu BMW Sauber:

Silnik BMW Sauber to V8 o pijemności 2,4 litra(tyle co silniki niektórych forumowiczów) i uzyskuje moc 760KM(jeszcze tyle nie mamy wsród forumowiczów ale może kiedyś Wesoly )!!! Istotne jest że moc ta jest uzyskiwana bez żadnnego turbo... Silnik bolidów F1 kręci się do 19000 obrotów, co powoduje że na tłoki działa przeciążenie 9000G... Konstrukcja silnika jest obwarowana setkami przepisów wyznaczanych przez FIA, nie może on ważyć mniej niż 95 kg, kąt rozwarcia cylindrów musi wynosić 90 stopni, każdy cylinder może posiadać dwa kolektory wydechowe i dwa dolotowe, ale może posiadać tylko jeden wtrysk paliwa, a zapłon może się odbywać jedynie za pomocą pojedyńczej Swiecy zapłonowej...
Do serca bolidu w ciągu jednej sekundy zasysa się 650 litrów powietrza...
Bolid przyśpiesza do 100km/h w niespełna 3 sekundy a przyśpieszanie od 100 do 200 zajmuje mu jeszcze mniej czasu(związane jest to z przyczepnością)... Warto jeszze zauważyć że samo zdjęcie nogi z gazu w bolidzie F1 powoduje większe przeciążenie niż jest możliwe do osiągnięcia przy hamowaniu w jakim kolwiek seryjnym samochodzie...



Filmik przedstawiający różnice między bolidem F1 a samochodami Porsche i Pugiem...:
[link widoczny dla zalogowanych]

F1 kontra F40(Top Gear)
[link widoczny dla zalogowanych]

F1 vs M5(Fifth Gear)
[link widoczny dla zalogowanych]

F1 vs Motor:
[link widoczny dla zalogowanych]

W dalszej części będo info o teamie BMW Sauber...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
no_limit
Aktywność 3/10



Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łomianki

PostWysłany: Wto 16:46, 11 Gru 2007    Temat postu:

Team BMW Sauber:

Powstał w roku 2005 w wyniku połączenia firmy Sauber z BMW. W F1 Sauber zbierał doswiadczenia od 1993 roku startując jako Sauber-Petronas, także BMW miało swój udział w wyścigach F1 dostarczając silniki do Williamsa. Siedzibą "BMW Sauber F1 Team" jest miasteczko Hinwil w Szwajcarii. Tam znajduje się supernowoczesny tunel aeorodynamiczny i komputer Albert2 dysponujący ogromnymi mocami obliczeniowymi. Same silnik powstają w Monachium w fabryce BMW. Osobami zarządzającymi BMW Sauber są dyrektor generalny Mario Theissen i dyrektor techniczny Willy Rampf. Pierwszy z nich zajmuje się kierowaniem całym Team'em liczącym około 400 soób, natomiast drugi jest głównym konstruktorem bolidów... Kierowcami BMW Sauber są Robert Kubica i Nick "Dick" Heidfeld Wesoly

Robert Kubica urodził się 7 grudnia 1984 roku w Krakowie. Jego przygoda ze sportem rozpoczęła się na torze kartingowym w Częstochowie. Treningi przyniosły rezultat, kiedy Kubica mógł już startować w zawodach. W ciągu trzech lat startów w Polsce (1995-1997) zdobył sześć tytułów kartingowego mistrza kraju. Pierwszy wyścig: kartingowe mistrzostwa Polski, Poznań 1995. Naturalną drogą rozwoju kariery było rozpoczęcie startów w Europie. Wybór padł na Włochy - kraj z najsilniejszą ligą kartingową świata. Kubica był od początku wyróżniającym się zawodnikiem i szybko rozpoczął starty w ekipie fabrycznej. W 1998 r. zdobył kartingowe mistrzostwo Włoch jako pierwszy w historii cudzoziemiec. W tym samym roku młody kierowca zajął drugie miejsce w mistrzostwach Europy oraz wygrał prestiżowe zawody Monaco Kart Cup, rozgrywane na fragmencie słynnego toru Formuły 1. Rok później Kubica obok mistrzostw Włoch wystartował także w mistrzostwach Niemiec. W obu zajął pierwsze miejsce. Zwyciężył także w Monaco Kart Cup, Margutti Trophy oraz Elf Masters w paryskiej hali Bercy. W kolejnym sezonie (2000 r.), ostatnim w zawodach kartingowych, Polak startował w mistrzostwach Europy i mistrzostwach świata. W obu wywalczył czwarte miejsce. Pod koniec sezonu zaliczył też pierwsze testy w samochodach - w Formule Renault 2000. Pierwszy sezon startów w wyścigach samochodowych Eurocup Formuły Renault 2000 przyniósł Polakowi pierwsze w karierze pole position oraz udział w programie rozwojowym kierowców Renault - RDD. W sezonie 2002 w Formule Renault Robert Kubica wygrał cztery wyścigi (w klasyfikacji generalnej serii zajął 7. miejsce) i wywalczył tytuł wicemistrza Włoch. Pod koniec sezonu wystąpił gościnnie na brazylijskim torze Formuły 1 Interlagos, gdzie udało mu się zdobyć pole position i odnieść zdecydowane zwycięstwo.Świetnie zapowiadająca się kariera młodego kierowcy mogła zakończyć się bardzo szybko. Kubica podpisał w 2003 r. kontrakt z Prema Powerteam, zespołem startującym w F3 Euro Series (Formuła 3), ale przed rozpoczęciem sezonu miał, jako pasażer, wypadek samochodowy. Doznał niezwykle groźnego złamania ręki, które zdaniem lekarzy miało zakończyć jego karierę kierowcy wyścigowego. Kubica nie poddał się jednak i już pięć tygodni później wystartował w zawodach na torze Norisring. Jadąc z osiemnastoma śrubami w ramieniu Polak odniósł wspaniałe zwycięstwo. W sezonie, który zakończył na 12. miejscu udało mu się wygrać jeszcze w ulicznym wyścigu F3 Sardinia Master, dobrze zaprezentował się także w prestiżowych zawodach w Makau oraz w Korei. W drugim sezonie w Formule 3 Kubica reprezentował Muecke Mercedes, fabrycznego teamu ekipy Mercedesa. W klasyfikacji generalnej zajął 7. miejsce. W Pucharze Interkontynentalnym FIA w Makau (uznawanym za nieoficjalne mistrzostwa świata Formuły 3) zdobył pole position, pobił rekord toru, a sam wyścig dość pechowo zakończył na drugim miejscu. Na sezon 2005 Kubica przeniósł się do kolejnej klasy wyścigów - World Series by Renault (Formuły 3,5). Startował w barwach zespołu Epsilon Euskadi. Już podczas pierwszego wyścigu w belgijskim Zolder Kubica, mimo braku doświadczenia, doskonale dawał sobie radę. Wygrał drugi wyścig w Zolder (w serii WSbR na każdym torze rozgrywane są po dwa wyścigi) i objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej. W sezonie 2005 World Series by Renault wygrywał jeszcze trzykrotnie i podczas zawodów w portugalskim Estoril zapewnił sobie mistrzostwo.
W listopadzie ponownie wystartował w Pucharze Interkontynentalnym FIA w Makau i ponownie zajął w nim drugie miejsce. Dwa tygodnie później w nagrodę za zwycięstwo w World Series by Renault odbył po raz pierwszy testy w bolidzie Formuły 1 w zespole Renault F1 Team na torze Circuit de Catalunya w Barcelonie. Polak zaprezentował się na tyle dobrze, że wzbudził zainteresowanie stajni Formuły 1. 20 grudnia 2005 r. Robert Kubica podpisał kontrakt z teamem Formuły 1 BMW Sauber, na mocy którego w sezonie 2006 pełni funkcję kierowcy testowego stajni. Oprócz udziału w testach jego zadaniem jest udział w piątkowych sesjach treningowych podczas weekendów Grand Prix oraz funkcja kierowcy rezerwowego.
Pierwsze testy w teamie BMW Sauber Kubica odbył na torze Circuit de Catalunya w Barcelonie 25 stycznia 2006 r., a podczas sesji treningowej przed Grand Prix Bahrajnu 10 marca 2006 r. zadebiutował w cyklu Grand Prix. W pierwszej sesji treningowej uzyskał najlepszy czas spośród wszystkich startujących kierowców.Podczas piątkowych treningów Robert Kubica regularnie zdobywał bardzo dobre czasy. 6 sierpnia, podczas Grand Prix Węgier na torze Hungaroring, po raz pierwszy polski kierowca wystąpił w wyścigu Grand Prix. Zastąpił "kontuzjowanego" kierowcę BMW Sauber, byłego mistrza świata Jacquesa Villeneuvea. I był to dobry wybór kierownictwa, gdyz we wrześniwym Grand Prix Włoch na torze Monza, Kubica zajął pierwszy raz w F1 miejsce na podium - był trzeci.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Nick Heidfeld urodził się 10 maj 1977 roku. Nick Heidfeld był jednym z wyróżniających się kierowców w niższvch klasach wyscigowych. Jego droga do F1 tak jak dla wielu innych kierowców wiodła przez Formułę3 i Formułę 3000. W latach 1994 i 1995 Nick Heidfeld odnosił sukcesy w Formule Forda, w 1996 roku zdobył od razu trzecią pozycję w Niemieckiej Formule 3, a w rok po tym został mistrzem. W tym czasie zdobywał swoje pierwsze doświadczenia w Formule 1, jako kierowca testowy w McLaren-Mercedes. W roku 1998 Nick był drugi w Mistrzostwach Formuły 3000, a w 1999 roku pewnie zdobył tytuł.Sukcesy w seriach dla młodszych kierowców umożliwiły mu w roku 2000 jazdę dla stajni Prosta w Formule 1. Niemiec nie zdobył wprawdzie punktów, w 2001 r. przeszedł jednak do Sauber i w tym samym roku zdobył nawet swoje pierwsze miejsce na podium. W latach 2002 i 2003 osiągnął status punktowanego kierowcy, zanim przyszedł trudny dla niego rok 2004 u Jordana. Za to w ubiegłym sezonie Nick w pełni się zrehabilitował. Po tym, jak zachowując stalowe nerwy w pojedynku testowym z Antonio Pizzonia zdobył kokpit w stajni BMW WilliamsF1, został jednym z objawień roku. Po zdobyciu pierwszej pole position w swej karierze podczas Grand Prix Europa i dwóch drugich miejsc, nowa stajnia BMW Sauber F1 dłużej nie zwlekała i podpisała kontrakt z tym zarówno analitycznie, jak i technicznie silnym pilotem. Miejscem na podium na Węgrzech i 23 punktami Nick odwdzięczył się za zaufanie

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Team BMW Sauber:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yeahman
Aktywność 3/10



Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 17:29, 11 Gru 2007    Temat postu:

Ciekawe sprawy! Kawka ciastko i zapraszam do lektóry bo warto Ok!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
no_limit
Aktywność 3/10



Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łomianki

PostWysłany: Śro 0:35, 12 Gru 2007    Temat postu:

Test silnika F1:
[link widoczny dla zalogowanych]

Płonące kolektory:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek
Aktywność 3/10



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 8:57, 12 Gru 2007    Temat postu:

Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony sie jara sie Wesoly Hyhy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hawaii
Aktywność 3/10



Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź - Bałuty

PostWysłany: Wto 0:03, 18 Gru 2007    Temat postu:

Prawie jak tłumik w maluchu he he

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.bmw3er.pl - NOWY ADRES !!! Strona Główna -> Świat BMW, Historia i Przyszłość Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin