Forum www.bmw3er.pl - NOWY ADRES !!! Strona Główna www.bmw3er.pl - NOWY ADRES !!!
www.bmw3er.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[E36]kolektor ssacy z m50b25 do m52b28
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.bmw3er.pl - NOWY ADRES !!! Strona Główna -> Modyfikacje i Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DJMAQS
Nowy User - Witamy ;)



Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pon 23:17, 10 Gru 2007    Temat postu: [E36]kolektor ssacy z m50b25 do m52b28

witam ...slyszlo sie duzo na temat przekladania kolektora ssacego z 2,5 do 2,8...jedni mowia ze warto drudzy ze nie...a jak jest waszym zdaniem...moze ktos z was jest po takiej modyfikacji...lub dysponuje wykresem z chamowni?? pozdrwaim...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paoloz325
Aktywność: 1/10



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: lublin

PostWysłany: Wto 10:24, 11 Gru 2007    Temat postu:

ani nie jestem po modyfikacji ani nie dysponuje wykresem Mruga ale wiem co nieco na ten temat Wesoly
powiem ci że warto zmienić taki kolektorek zyskasz wtedy jakieś 10 koni więcej
poczytałem na ten temat już sporo i słyszałem dyżo opini na ten temat .
kolektor z silnika m50b25 ma większe ''dziury'' przez które dostaje sie powietrze do silnika i jest go więcej niż jak by sie dostawał przez kolektor od m52b28 Wesoly wytłumaczyłem jak chłop krowie na miedzy hehe
podsumowując ;
warto jest zmienić ten kolektor ale jest przy tym troche roboty ponieważ on nie pasuje tak idealnie bez przeróbek trzeba zmieniać jakieś podciśnienia ,przerabiać mocowanie listwy wtryskowej i takie tam inne duperele
ale robota jest opłacalna bo taki silniczek po takiej modyfikacji ma ok 200hp Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek
Aktywność 3/10



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 11:47, 11 Gru 2007    Temat postu:

Pewnie ze sie oplaca, tak samo mozna wsadzic do M52B25 z M50B25.

ach!! Kolega to raczej powinien wsadzic z m50b28 a nie b25....

Ale duzo jest z tym roboty, trzeba dopasowac kolektor od m50.
Wiem ze niektorzy sprzedaja gotowe, przerobone kolektory z m50 Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek
Aktywność 3/10



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 11:53, 11 Gru 2007    Temat postu:

Moze sie przydac, porównanie dwóch kolektorów dolotowych w silniku M50 i M52.





Ten po lewj jest od silnika M52 a drugi od M50.
Widać że jest duża różnica na średnicy rur oraz na przepływach

I put the M52 intake manifold on the flowbench today. Below are the results and the previous numbers I got from an M50 intake. All measurements were made on the 300cfm scale and at 28" of water. The unused runners were blocked off, so the numbers represent the flow from the throttle body opening to the port face.
..............M50..........M52
cyl 1.....284cfm.....188cfm
cyl 2.....276cfm.....191cfm
cyl 3.....288cfm.....201cfm
cyl 4.....288cfm.....195cfm
cyl 5.....276cfm.....194cfm
cyl 6.....284cfm.....191cfm


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysiek dnia Wto 11:54, 11 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek
Aktywność 3/10



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 11:58, 11 Gru 2007    Temat postu:

acha jakby sie komus przydalo


[link widoczny dla zalogowanych]

i bardzo chetnie kupie przerobiony kolektro do m52b25 Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paoloz325
Aktywność: 1/10



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: lublin

PostWysłany: Wto 14:10, 11 Gru 2007    Temat postu:

[quote="Krzysiek"]Pewnie ze sie oplaca, tak samo mozna wsadzic do M52B25 z M50B25.

ach!! Kolega to raczej powinien wsadzic z m50b28 a nie b25....

niema takiego silnika jak m50b28


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek
Aktywność 3/10



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 14:39, 11 Gru 2007    Temat postu:

no to sorry Wesoly pomylilo mi sie. jezeli nie ma to ten kolektor Ci nic nie da Wesoly jedynie w takim silniku jak ja mam moze cos dac Wesoly bo jak masz 2.8 m52 i wsadzisz kolektor z m50 b25 to bedziesz mial tyle samo powietrza co na oryginale lub nawet mniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paoloz325
Aktywność: 1/10



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: lublin

PostWysłany: Wto 15:49, 11 Gru 2007    Temat postu:

Krzysiek napisał:
no to sorry Wesoly pomylilo mi sie. jezeli nie ma to ten kolektor Ci nic nie da Wesoly jedynie w takim silniku jak ja mam moze cos dac Wesoly bo jak masz 2.8 m52 i wsadzisz kolektor z m50 b25 to bedziesz mial tyle samo powietrza co na oryginale lub nawet mniej.


oj krzychu coś ci sie pomieszało Mruga
właśnie o to chodzi żeby założyć kolektor od m50b25 do motory m52b28
bo kolektor od starszego silnika czyli od m50b25 ma większy przepływ powietrza Mruga
czyż nie tak ? Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek
Aktywność 3/10



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 16:41, 11 Gru 2007    Temat postu:

czyli twierdzisz ze M52B28 ma taki sam kolektor jak M52b25?? jezeli B28 ma wiekszy to bedzie mniej wiecej takich samych rozmiarow co od M50B25? czyz nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paoloz325
Aktywność: 1/10



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: lublin

PostWysłany: Wto 17:11, 11 Gru 2007    Temat postu:

Krzysiek napisał:
czyli twierdzisz ze M52B28 ma taki sam kolektor jak M52b25?? jezeli B28 ma wiekszy to bedzie mniej wiecej takich samych rozmiarow co od M50B25? czyz nie?


ja tak nie mówiłem niewiem czy ma takie same ale znając życie to może być taki sam chociaz ciort wie Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek
Aktywność 3/10



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 17:13, 11 Gru 2007    Temat postu:

Bo jezeli ma taki sam jak M52B25 to zmiana na kolektor z m50b25 pomoze, jezeli ma wieksze srednice niz m52b25 to prawdopodobnie nie pomoze, a moze pogorszyc Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paoloz325
Aktywność: 1/10



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: lublin

PostWysłany: Wto 17:46, 11 Gru 2007    Temat postu:

no tak Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DJMAQS
Nowy User - Witamy ;)



Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zabrze

PostWysłany: Wto 22:55, 11 Gru 2007    Temat postu:

a czy wraz z przyrostem mocy rosnie moment??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paoloz325
Aktywność: 1/10



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: lublin

PostWysłany: Śro 10:49, 12 Gru 2007    Temat postu:

skoro moc bedzie większ to i moment bedzie wyższy Wesoly ale może być przesunięty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kubenzy
Aktywność: 1/10



Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 1:46, 15 Gru 2007    Temat postu:

Krzysiek napisał:
M52B28 ma taki sam kolektor jak M52b25?? jezeli B28 ma wiekszy to bedzie mniej wiecej takich samych rozmiarow co od M50B25? czyz nie?


Silniki M52B28 a M52B25 nie różnią się wielkością kolektora! Tylko skokiem tłoka. Wystarczy zmienić parę gadżetów: wał korbowy, korby (różnica w długości korby)...

polecam te stronkę -> [link widoczny dla zalogowanych]

aha, i jeszcze blok w B28 jest w alusilu, a B25 nie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kubenzy dnia Sob 1:48, 15 Gru 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.bmw3er.pl - NOWY ADRES !!! Strona Główna -> Modyfikacje i Tuning Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin